ЛАЗ
1991
К.Ю.
ЁГА-СУТРА
Шрымат
Патанджалі
I. Артыкул аб самаіснасьці
1.
Розум -
вось доба мудралюбія.
2.
Яна
ў вадасабленьні ад
мітусьлівага.
3.
І ў васаблівасьцях свайго адасабленьня тож.
4.
І ў самасьці адасабленьня.
5.
Выяўленьне
асобы ў розуме існуе на пяць станаў.
6.
То: веды, сон, бязглудзіца, амана
і памяць.
7.
Ведамі заняты розум
у сьвядома адчуваючых, разважных
і слушна радзячых іному.
8.
У сьне разумны відавочыць
небыцьцё.
9.
Бязглудзіца сьвядоміць несапраўднасьць.
10.
Амана ж верхаводзіць самалюбствам,
агідай, жудам, неасьведамленьнем,
апалаю.
11.
А памяць людзям дорыць
ашчаджэньне асобнага ўзросту для патомства.
12.
Трываньне і ўвага!
Вось кірунак збліжэньня з самаіснасьцю асобе.
13.
Нацьвічыцца ўвагай асабовасьць.
14.
Уважлівасьць быць мае доўгім часам,
бесьперапынна, з добрага імкненьня.
15.
Трываньне
ёсьць сьвядомым закілзаньнем разьюшанага шалу.
16.
А з найвельшым
яго ўжываньнем спасьцігаюць радасьць,
сьвятло і цемру без заганаў бруду.
17.
І
тады ўцялесьняць у вадзінстве
розум, доба, ласка і асоба
ў мудралюбе
самаіснасьць.
18.
Можна
ўвасабляцца
мудрасьцю тады і ясна бачыць
істотнасьць існаваньня руха жыцьця.
19.
Ды так жа і быцьцё
прарода, і духа
ясна бачыць можна.
20.
Толькі
такую яснабачнасьць падпірае
азард і памяць, вера й
самаіснасьць.
21.
Азард і непахіснасьць веры сьведчаць
пра якасны узровень мудралюба.
22.
Бо можна быць як нізкім, так і простым,
а то й высакародным у памкненьнях.
23.
Тож можна йсьці ў самаіснасьць Боскім
шляхам.
24.
Бог стане спачуваньнем і ўчынам,
і памяцьцю нялёгкага паходу.
25.
У ім няведаньне ўсё
пазнана зь веку.
26.
Тое, што было, што зараз і што прыйдзе,
таксама з Богам вечна.
27.
А ясна мовячыся:
"РОЗУМ", –
Яго мажліва павітаць у слове.
28.
І атрымаць праз то спакой і вáгу.
29.
З таковым адчуваньнем ужо лёгка
і выцяжыць бярэмя ўласнай добы.
30.
Бо натамляюць похуць і амана,
нясталасьць, абыякавасьць, нядбайнасьць,
хвароба, лень, згрызота
ды недасягненьне.
31.
А мудралюб, які ня мае жываноснай вáгі,
з тае прычыны церпіць ад навалы,
самоты, дрыжыкаў, задухі.
32.
Але ведзь жа,
калі ўвагу засяродзіць у пэўнай рэчы,
і адасобіцца праз то ад недахопаў,
тады таксама самаісным можна стаці.
33.
Яшчэ да самаіснасьці
ачысьціць свой нораў
дапаможа наяўленьне:
дыхтоўным – шчырай
радасьці,
спакою – усім
паганым,
церпячым – ач
літасьць,
і пацяшаючым сябе –
дабразычлівасьць.
34.
Быць мае самаіснасьць і ва ўстройстве
павольнага дыханьня мудралюбам.
35.
Альбо ў цьвічаньні звышчуйных адчуваньняў
вакольных рэчаў.
36.
Ці
ў выхаваньні
сардэчнага сьвятла.
37.
Або ў трываньні сьвядомых недарэчнасьцяў.
38.
У зважаньні
на прадчуваньні і даведкі сьнімай мары.
39.
І ў вавалоданьні
паўсонным уяўленьнем
разьвязкі справы.
40.
Апасьля такога набыцьця самаіснасьці
ўжо лёгка
найменьшую драбніцу зважыць уласна,
ці найвялікшы цяжар зрушыць зь мейсца.
41.
А розум мае быць
як пэрл празрысты
і спалучаць у сябе ўсе фарбы выпраменьняў
ад вядуна, даведваньня і ведаў.
42.
І звонку ясна бачыць льга
задумы, істотнасьць рэчаў, вынікі загадаў.
43.
Аслабаніўшыся ад шкодных уяўленьняў,
мажліва мець сапраўднасьць адчуваньня.
44.
Сусьветнае суладдзе вельмі тонка
трымціць у мудралюбе ў такім стане.
45.
А сама вытаньчыным ёсьць тады на сьвеце
нязьяўнасьць улюбёнага імгненьня.
46.
Зьдзяйсьненьне самаіснасьці
на ўзвышшы сваіх памкненьняў
звонку ёсьць тварэньнем.
47.
Ад спрыяйнай
ласкі
твор нýтра ўзьлятае вонкі.
48.
Выяўленьне істотнасьці ў творы
задавальняе побыт мудралюба.
49.
Імкненьне руха ў навіну
сьвядома наталяецца.
50.
Непараўнальнасьць –
найвельшна!
51.
Мудралюб’е
жыватворна
самаісным
парэньнем
_.10.1991